Frozen shoulder

Een frozen shoulder is een ontsteking van het gewichtskapsel van de schouder. In het begin ervaart u erg veel pijn en is de schouder erg beperkt in zijn bewegelijkheid. De pijn bevindt zich met name in de schouder maar kan ook extra ervaren worden in de nek en bovenrug regio. Het is tot op heden nog steeds onduidelijk waardoor een frozen shoulder kan ontstaat.
Er zijn verschillende fases waar een frozen shoulder zich in kan bevinden. De eerste fase heeft u met name erg veel pijn en is de schouder beperkt. De tweede fase neemt de pijn af maar de beperking wat toe en in de laatste fase gaat u merken dat de schouder steeds meer bewegelijkheid terugkrijgt. De pijn is ook nagenoeg weg.

In de eerste fase behandelen wij de schouder zelf niet maar wel de wervelkolom. De wervelkolom is erg bepalend voor een goede bewegelijkheid van de schouder dus moet deze in een vroeg stadium worden aangepakt. Wanneer u met de frozen shoulder zich in fase 2 bevindt dan beginnen we rustig met mobiliseren van het schoudergewricht zelf en starten we de oefentherapie. In fase 2 en 3 wordt de schouder weer op getraind om de totale motorische controle weer terug te krijgen.

Het is een langdurig proces (+- 12 maanden) waarbij fysiotherapie een positieve invloed geeft op herstel.

Revalideren binnen onze fysiotherapie praktijk met daarbij een oefencentrum van maar liefst 400m2 in Den Bosch / Empel zijn uw doelen binnen handbereik.
Plan uw afspraak bij Move Together fysiotherapie in Den Bosch/Empel.