Tenniselleboog

Een tenniselleboog (laterale epicondyalgie) is een tendinopathie (een onsteking) van de vingers en pols strekkers. U voelt de pijn aan de zijkant van de elleboog. Precies de aanhechting op het botstuk waar de pees zich aan hecht is de meest pijnlijke plek. De pijn kan zich ook uiten of uitbreiden in het verloop van de spier. Vaak zien we in de praktijk dat dit een klacht is wat is ontstaan door een langdurige kleine belasting van de onderarm spieren (denk hierbij bijvoorbeeld aan muizen achter de computer) of korte grote belasting van de onderarmspieren (denk hierbij aan sporten zoals fitness/crossfit/weightlifting).

Een tenniselleboog is helaas vaak langdurig aanwezig en hersteld niet snel van zelf. Vanwege de verminderde doorbloeding van het peesweefsel komt het herstel niet of nauwelijks vanzelf op gang. Dit komt omdat peesweefsel wat is aangedaan van zichzelf al slecht doorbloedt is. Het peesweefsel wordt ook gedurende dag belast waardoor er nooit een goed herstel heeft kunnen plaats vinden.

Bij Move Together fysiotherapie in Den bosch / Empel wordt de tenniselleboog behandeld door middel van diepe fricties (hele diepe massages van de spieren en pezen), manipulaties/mobilisaties van de elleboog en wordt de cervicale wervelkolom meegenomen in het proces. Soms passen we ook dry needling toe om de doorbloeding van de spierbuik van de vinger en pols strekkers te stimuleren.

Het kan soms een langdurig proces zijn. Meestal zijn we rond de 4/5 behandelingen bezig. Dit doen we 1 x per week.

Heeft u klachten van een tenniselleboog? Maak meteen een afspraak.